Išči

BAZA ZNANJA

Spremembe davčne zakonodaje v Sloveniji v letu 2025

Spremembe davčne zakonodaje v Sloveniji v letu 2025

Kaj nas čaka v letu 2026 - spremembe v 2025 še ne povedo od kje bomo našli dodatno milijardo za financiranja NATA.....

Author: Franc/Wednesday, July 2, 2025/Categories: Taxin (mag. Franc Derganc) - Komentarji o davkih

I. Novo "na MF-ju" v letu 2026?

 

Vpogled na spletno stran MF-ja (predlogi predpisov) pokaže smer razmišljanja naše izvršilne veje oblasti na področju dajatev državnega proračuna. Seveda v Sloveniji še nimamo zagotovljenih pregleda novosti na vseh javno-dajatvenih "področjih" (prispevki, lokalne dajatve, druge dajatve....).

Ne glede na povedano in ob hitrem vpogledu v predlagane spremembe lahko zatrdimo, da se "način spreminjanja dajatvene zakonodaje" pri nas, še ni "spremenil". Spreminjamo zgolj tisto, kar nam nalaga "EU" ali tisto, kar izvršilna veja oblasti, brez sodelovanja z uporabniki, meni, da "bi bilo dobro psreminjati".

Vpogled na spletno stran MF-ja nam pokaže, da bomo deležni naslednjih sprememb:

Stanje/datum spremembe Predlog predpisa
 

2. 7. 2025

Podzakonski akti vlade

Uredba o določitvi lestvic katastrskega dohodka, pavšalne ocene dohodka na čebelji panj in območij posebnih režimov za kmetovanje in gospodarjenje z gozdovi za obdobje 2026 – 2028

Ministrstvo za finance

Sprejet

 

1. 7. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

Zakon o plačilnih in spremljajočih javnofinančnih storitvah (ZPSJFS)

Ministrstvo za finance

Predlog

 

20. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o trgu finančnih instrumentov

Ministrstvo za finance

Predlog

 

19. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma

Ministrstvo za finance

Predlog

 

16. 6. 2025

Podzakonski akti vlade

Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o izvedenih finančnih instrumentih OTC, centralnih nasprotnih strankah in repozitorijih sklenjenih poslov

Ministrstvo za finance

Predlog

 

13. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

ZAKON O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O INVESTICIJSKIH SKLADIH IN DRUŽBAH ZA UPRAVLJANJE

Ministrstvo za finance

Predlog

 

13. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o upravljavcih alternativnih investicijskih skladov

Ministrstvo za finance

Predlog

 

12. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

ZAKON O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O DAVKU OD DOBIČKA OD ODSVOJITVE IZVEDENIH FINANČNIH INSTRUMENTOV

Ministrstvo za finance

Predlog

 

12. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

ZAKON O DAVKU OD DOBIČKA IZ ODSVOJITVE KRIPTOSREDSTEV

Ministrstvo za finance

Predlog

 

12. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku

Ministrstvo za finance

V pripravi: Komentiranje je omogočeno
 

6. 6. 2025

Zakoni in drugi akti Državnega zbora

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb

Ministrstvo za finance

Predlog

 

II. Hiter pregled sprememb pokaže, da naša adminiastracija največjih orehov - še ne želi streti

Hitra analiza predlaganih sprememb pokaže, da predlagatelji sprememb niso opravili svojega dela, integritetno. Ponovno, žal. Spremembe na področju "davčno nevtralnih statustnih sprememb" dokazujejo, da "naš FURS" še ni pripravljen resno analizirati svojega dela, saj bi sicer ugotovil, da so spremembe, ki jih predlaga, dejansko spremembe "v napašno smer". Namesto da bi naš FURS zagotovil "pravico do svobodne gospodarske pobude" (po domače - soglasja za spremembo sploh ne potrebujemo....), slednjo še dodatno zavira. Uvajamo celo prekluzivne roke za prijavo pravice (nevtralne statusne spremembe), četudi je jasno, da je že "dosedanji zakon" pravico nesorazmerno ožil. In sicer s tem (primeroma), ko je "FURS" na podlagi neobstoječih pravnih pravil, zahteval  "povezavo sredstev in obveznosti", kar z vidika delujočega podjetja, seveda ni mogoče. Bilanca stanja je namreč "posnetek trenutka" in zato ni primerno zahtevati "povezave obveznosti in sredstev", saj je že naslednji dan po objavi bilance stanja (npr. 1.1.), "stanje obveznosti" popolnoma drugačno, kot je bilo na dan 31.12.. Skratka. Ker FURS, žal, ne razume bilanc ustrezno, podaja "pavšalne in nedoločene" pravne pojme z v zaknodajo, ki jih dejansko ni mogoče uporabiti.

Dovolj o nelogičnosti sprememb. Omeniti je potrebno zgolj odprto pismo, ki je jasno nakazalo na neintegritetno ravnanje FURS-a v povezavi s statusnimi spremembami - pa v predlogu glede na težave terena - niti ene same besede! Gre za primere, ko FURS razlaga zakon na način, da FURS ne dovoli davčno nevtralne oddelitve, kjer pride do spremembe kapitalskih razmerij, kjer FURS razlaga "povezavo sredstev in obveznosti" na način, ki ga v praksi ni mogoče "zadovoljiti" itd.

Po moji oceni je zato ob predlaganih spremembah ključno drugo vprašanje. Zakaj naš minister še ni uspel zagotoviti, da se pred sleherno spremembo opravi najprej resna analiza "celotnega javno-dajatvenega sistema". Do kdaj bomo morali še čakati, da bomo:

1. ob "izgubi dela", pridobili tudi pravico sodelovati v postopku odjave iz zdravstvenega in socialnega zavarovanja? ZZZS in ZPIZ namreč zavarovanca, ki izgubi vse pravice, niti ne obvestijo, da "niso več vključeni v obvezna zavarovanja".

2. slovenski plačniki davkov deležni "pravice do celovite, točne in pravočasne davčne informacije", saj SLovenija še ni uvedla "javno veljavnih davčnih posrednikov", FURS pa enostavno ni sposoben zagotoviti davćčnih informacij  na način, da bi bile točne, celovite in pravočasne....

3. plačevali dajatve skladno z načelom neakosti, saj je znano, da imamo preko 5,5 mrd EUR letno neplačanih dajatev iz naslova sive ekonomije...

4. prejeli dejansko udejanjanje pravic plačnikov davkov, kot to velja v sleherni EU članici, z izjemo SLOVENIJE....

5. prejeli integritetne sotirtve javno-dajatvenih organizacij, saj DEKLARACIJE O UVEDBI POŠTENEGA DAVČNEGA SISTEMA, ki ga je izdala ZDSS v letu 2023, slovenska ministrstva sploh še niso uvrstila niti v "prejeto pošto"....

6. itd. itd.

 

III. SKLEP

Na podlagi zahtevka - informacije javnega značaja, sem prejel od štirih ministrstev odgovore, da nobeden minister (za delo, gospodarstvo, finance, pravosodje) nima v "svojem arhivu" niti ene same informacije javnega značaja na temo "pravice plačnikov davkov oz. davčni posredniki" in na temo "siva ekonomija". Informacijska pooblaščnka je sicer naložila, da mora MF posredovati zapisnik FURS-a, ki je obravnaval temo "davčni posredniki". Zapisnika še nisem prejel, opisano pa dokazuje, da mora naš Predsednik Vlade, vsaj rahlo udariti po mizi. Če seveda želimo, da se sploh kaj premakne - v pozitivno smer.

Scer lahko pričakujemo zgolj višji DDV, saj je jasno, da 1 mrd EUR, ki jo bomo plačniki davkov že naslednje leto poslali "v NATO" - ne bomo mogli zagotoviti drugače, kot z dvigom DDV-ja. Na 25%?

 

 

AVTOR: mag. Franc Derganc, 2.7.2025

 

 

  

 

 

 

 

 

Print

Number of views (5)/Comments (0)

Comments are only visible to subscribers.
Za funkcionalnost strani
uporabljamo piškotke,
ki ne hranijo osebnih podatkov.

Nekateri piškotki so bili
morda že servirani
v skladu z zakonodajo.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo.
Želim več informacij