
Ali »umetna inteligenca« usmerja »študentske proteste v Srbiji«, saj so »zahteve študentov« izredno radikalne, a hkrati zelo preproste (pravna država, demokracija, ničelna toleranca do korupcije),
oziroma
zakaj smo »državljani«, ko in če od oseb z javnimi pooblastili zahtevamo samo »tisto, kar določa zakon« (dolžno ravnanje v povezavi s pristojnostjo) in na »kvazi dialog« ali »prošnje za dialog«, ne pristanemo več, praktično »največji državni sovražniki št. 1« in so "uporniki" obravnavani huje od mafije, ki izvaja "zgolj državnokoristne dejavnosti« (npr. osvežitev denarja, tudi z investiranjem v stanovanja)?
ali
zakaj bi morali »državno tožilko«, ki zahteva zgolj izvajanje ustave s strani Policije, zavarovati »celotna civilna družba«, začenši s slovenskimi študenti?
Če se omejim samo na udejanjanje pravne države oz. udejanjanje pravic plačnikov davkov, kot jih določa Ustava RS – v vseh upravnih in sodnih postopkih v davčnih zadevah (pristojnosti vseh oseb, ki sprejemajo in izvajajo davčne predpise), potem lahko ugotovimo, da bi morala »umetna inteligenca za državljane«, ki bi naredila »iskreno analizo dejanskega stanja«, predlagati tudi slovenskim državljanom (in seveda študentom), da posežejo po najbolj radikalnih zahtevah – od vseh oseb z javnimi pooblastili bi morali zahtevati najradikalnejše (delajte tisto, za kar s te plačani).
AI sem postavil naslednje vprašanje:
Če iz zakonov in davčne prakse v Republiki Sloveniji (kot ga razlagajo pristojni organi) izhaja, da:
- moramo plačevati tudi večkratno mesečno pokojninske in zdravstvene prispevke, pa iz vseh plačanih prispevkov nimamo pravic, saj zakon določa, da imam pravice zgolj iz naslova plačil prispevkov iz »prvega statusa«, primeroma zaposlene osebe (ne pa iz dohodkov, prejetih v istem mesecu iz naslova avtorskih prejemkov ali pogodbe o poslovodenju)
- Oseba, ki je imetnik deleža in je zavarovan za pokojnino iz naslova »imetništva v d.o.o.-ju« in hkrati moje podjetje ne omogoča plačevanje prispevkov za pokojnino ali zdravstvo ter zakon ne dopušča oprostitve ali znižanja prispevkov (tudi v primeru, ko zavarovanec nima dohodkov, za preživljanje).
- Nimam udejanjene pravice do enakosti v primeru plačil davkov, ki predstavljajo vir za financiranje lokalne samouprave (davek občanov – davek na nepremičnine), saj niso uvedeni registri davčnih zavezancev (in davke plačuje manjšina, večina pa je privilegirana da se jim davki ne odmerjajo)
- Zaradi ne reguliranega poklica računovodja in davčni svetovalec, ne morem vedeti, kdo je zaupanja vredna oseba, da bi prejel celovito in pravočasno davčno informacijo, posledično pa moram, kot podjetnik najemati storitve tudi od davčnih gurujev ali celo od davčno-svetovalnih goljufov,
- Zaradi ne uvedenega VARUHA ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV in s tem tudi KODEKSA ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV, nimam zagotovljene realne možnosti, da se prekine morebitne kršitve pravic plačnikov davkov v postopkih obdavčenja (npr. pretirana uporaba sile davčne inšpekcije)
- Lahko FURS prejema iz naslova »sodelovanja z bankami«, kar določa zakon, vse moje bančne izpiske in to na zalogo, kar nedoumno krši določila ustave v delu zasebnosti. Poleg tega lahko podatki iz FURS potujejo v organe, pristojne za preprečevanje pranja denarja, podatki pa se lahko pojavijo tudi v javnih občilih.
- Lahko FURS poizveduje o mojem podjetju in meni osebno, brez odredbe sodišča in celo preden od mene zahteva določene informacije.
- Ministri, pristojni za gospodarstvo, delo, finance, pravosodje, ne odgovarjajo na vprašanja plačnikov davkov, kot izhaja iz vprašanj od 1-7 iz prejšnjih točk, saj menijo (očitno), da niso pristojni za odpravo neustavnosti tako na nivoju zakonov, kot na nivoju izvajanja zakovov.
- Lahko na pravico, v zvezi z, primeroma davčno odmero v inšpekcijskih postopkih, čakam tudi do 10 let, hkrati pa pritožba ne zadrži izvršitve (plačati moram davke v roku 30 dni po prejemu odmerne inšpekcijske odločbe)
- Če pritožba zoper storitev FURS, v povezavi s kršitvami, rešuje »organ sam« in posledično ne morem zagotoviti ustavitve kršitev.
- Itd.,
mi prosim AI povej, kako naj, kot podjetnik in državljan Republike Slovenije, udejanjim svoje pravice plačnikov davkov, kot jih določa USTAVA RS. Cilj je, da plačam samo toliko davkov, kot to določa zakon in niti enega evra več. Seveda pričakujem, da se odmeri zakoniti davek in da plačam obveznost, tudi v inšpekcijskih postopkih, šele, ko je zakonito ugotovljeno dejansko stanje in ko je zagotovljeno tudi, da je materialno pravo pravilno uporabljeno.
Odgovor Chat GPT-ja je…eno veliko razočaranje. Odgovora raje ne navajam, ker je splošen in mi svetuje zgolj, da zaženem aktivno državljansko pobudo….ker sem že nekoliko star in sem ocenil, da verjetno nimam časa za dolgotrajen boj »aktivnega državljana«, sem AI raje vprašal (isto vprašanje) na način, kot da sem »grajski norček«. Po dolgem času, se je prikazala spodnja ideja.
Vprašanje: Če bi bil grajski norček (beri državljan Republike Slovenije, lahko tudi študent – seveda ne srbski) in bi želel ravnanja pristojnih, ki izvajajo davčne predpise urediti ustavno-pravno pravilno, bi predlagal naslednjo rešitev – predlog zakona s samo enim členom:
Na podlagi "Zakon o pravici države, da ukine vse pravice plačnikov davkov", mora plačnik davkov:
- plačati vsakršno odmero javnih dajatev v R Slovenji, ki jo odmeri pristojni organ (FURS itd.),
- četudi odmera temelji na t.i. (lahko so zapisane tudi v LEUTP ali drugih nepomembnih mednarodnih aktih, kot so EKČP) kršitvah pravic plačnikov davkov.
Predlagal bi seveda, da se sprejme t.i. ustavni zakon, saj bi bilo prav, da pravilo zapišemo v USTAVO!
Obrazložitev ideje za uvedbo zakona, ki bi uskladil ravnanja naših pristojnih služb – z ustavo:
Navedeni zakon, ki bi imel samo en člen, bi zagotovil "ustavno-pravno pravilnost odmere" vseh javnih dajatev (dajatve državnih in lokalnih proračunov, prispevki za socialna in zdravstvena zavarovanja, dajatve javnih gospodarskih služb in RTV prispevek):
- našega materialnega davčnega prava:
- normiranci bi postali "zakoniti" priviligeranci, ki lahko dokončno plačujejo manj davkov kot "normalni plačniki davkov", zgolj zato, ker imajo "status",
- enako bi veljalo tudi za prihodke iz kmetijske dejavnosti, če jih izkazuje oseba s "statusom kmeta".....),
- dajatve na položnicah za elektriko bi še lahko določali v aktih, ki niso zakoni (sic)
- prispevke bi še vedno lahko odmerjali četudi za prispevke prejmem »zavarovalnine« v vseh primerih,
- lokalne davke bi še vedno lahko plačevali zgolj tisti, ki jih lokalni veljaki ne umestijo v EXCELL tabelo iz katere izhaja dolžnost odmere
- itd.
- postopkovnega davčnega prava (FURS bi dobil vpoglede tudi v kamere naših stanovanj, vse transakcije z BITCOINI, naše transakcije iz plačilnih kartic že ima..........) in
- organizacijskega davčnega prava (uzakonili bi možnost da lahko oseba A vodi FURS in ima hkrati tudi odvetniško in/ali svetovalno pisarno in naj sam uredi zadeve - tako "kot se gre" v smislu "kadija tuži kadija sudi").............
Če bi sprejeli zgoraj navedeni zakon, ne potrebujemo (v postopkih obdavčenja, kjer plačujemo že preko 27,9 mrd EUR letno....) niti VARUHA ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV, niti Varuha za človekove pravice, niti načela davčnega postopka, niti del ustave, ki ureja pravice......potrebujemo zgolj močnejšo »finančno policijo« (z znanjem vdiranja v naše kamere).
In dosegli bi še nekaj. Naredili bi izredno veliko poenostavitev. Administrativno poenostavitev!
ODGOVOR NA VPRAŠANJE IZ TEGA FUTURISTIČNEGA ČLANKA
Ker sem poskušal dobiti odgovore na zgornja vprašanja preko Chat GPT-ja, so me odgovori zelo razočarali. Mogoče zato, ker CHATGPT ne pozna izkušenj iz »protestov srbskih študentov«. Kakorkoli.
Umetna inteligenca ni sposobna razložiti »enostavnih« družbenih vprašanj. To sem se danes naučil.
AI očitno ne razume, da prihajam iz tranzicijske države. Z vidika AI, gre za »preveč nelogična« vprašanja. Ki pa so nelogična zgolj, če upoštevamo, da AI logika izhaja iz t.i. »starejših demokracij (znanje, ki polni črno škatlo AI-ja). Kjer se ve, kaj je pristojnost, kjer se ve, kaj je ustavno-pravna pravilnost.
In kjer »pristojni«organi, ki z vidika svojega vrtička, razlagajo predpis, »ne samo besedno«.
Ali moramo počakati še dolgo, da bo slovenska tožilka dobila »kvaliteten javni servis varovanja« ?
Očitno, da. Pri nas in v Srbiji, tudi na Hrvaškem.
Seveda v Avstriji in Nemčiji, tovrstnih vprašanj ni mogoče zaslediti, že več kot 50 let.
Aja. Še zadnje. Študentske demonstracije v Srbiji, skoraj zagotovo ne usmerja AI, saj očitno še nima znanj za spreminjanje ravnanj v t.i. tranzicijskih državah. Slovenska mladina pa se mora zavedati, da tisto, kar so zaj....i tastari, morebiti tudi zaradi oportunizma in neznanja, "si bodo morali tamladi postali sami".
