Išči

Sodna praksa Sodišča EU, lastni članki, spremembe davčne zakonodaje....

Izbrani prispeveki - novice o davkih pri nas in v EU - NEWS about TAXES

V družbi TAXIN d.o.o. (mag. Franc Derganc), partnerici Mreže Modro Poslovanje preučujemo davčno-pravna in druga poslovno-pravna vprašanja na podlagi študija sodne prakse Sodišča EU in slovenskih sodišč, preučevati moramo pravne predpise EU in domače pravne predpise ter spremljamo "potrebe" strank - podjetij, ki delujejo v Republiki Sloveniji ter na t.i. mednarodnih trgih. 


Mreža modro poslovanje, na dnevnem nivoju, spremlja spremembe iz spodaj navedenih baz podatkov.

   The partners (TAXIN d.o.o.) of the Wisdom Business Network study tax, legal and other business-legal issues based on the study of the case law of the Court of Justice of the EU and Slovenian courts, they must study EU legal regulations and domestic legal regulations, and they must monitor the needs of customers - companies that operate in the Republic of Slovenia and operate also on the so-called international markets.

The Wisdom business network monitors changes from the databases listed below on a daily basis.


 

Odredba o pretvorbi zneska trošarine za zemeljski plin

Odredba o pretvorbi zneska trošarine za zemeljski plin, pretvori znesek trošarine za zemeljski plin iz osnove Sm3 v osnovo MWh.

Znesek trošarine za zemeljski plin iz 4. točke tretjega odstavka 92. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16; v nadaljnjem besedilu: ZTro-1) za 1 megavatno uro znaša:

  • za pogonski namen iz točke 4.1 8,54 eura,
  • za gorivo za ogrevanje iz točke 4.2 1,71 eura.

Ta odredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2017.

December 21, 2016 0 Comments

Obravnava energentov za namene iz 2. in 3. točke prvega odstavka 97. člena ZTro-1

Sedmi odstavek 97. člena ZTro-1 namreč določa, da se dobava in poraba energentov za namene iz 2. in 3. točke prvega odstavka 97. člena ZTro-1, ne glede na vrsto tehnologije in način izgorevanja energenta, šteje kot poraba goriva za ogrevanje. Kljub navedenem pa ZTro-1 ne omejuje, da se energent, za katerega je bila obračunana in plačana trošarina za namen pogona, ne sme uporabiti v napravi za ogrevanje. 

V skladu z osmim odstavkom 97. člena ZTro-1, lahko upravičenec iz 2. in 3. točke prvega odstavka 97. člena ZTro-1, uveljavlja oprostitev s pridobitvijo dovoljenja za oproščenega uporabnika ali kot vračilo plačane trošarine. V skladu s  četrtim odstavkom 19. člena ZTro-1, se pri izračunu zneska za vračilo trošarine, uporabita znesek in stopnja oziroma znesek trošarine, veljaven na dan, ko je bila trošarina obračunana, oziroma na dan nabave trošarinskih izdelkov, navedenem na računu, s katerim upravičenec dokazuje, da je trošarinske izdelke nabavil s plačano trošarino. Imetnik naprav za proizvodnjo električne energije ali naprave za kogeneracijo, ki pridobi in uporabi energent, za katerega je bila trošarina plačana ali po stopnji za ogrevanje ali po stopnji za pogonski namen, uveljavi vračilo trošarine v višini zneska plačane trošarine. Če pa je imetnik naprave za proizvodnjo električne energije ali naprave za kogeneracijo imetnik dovoljenja za oproščenega uporabnika in pridobiva energente v režimu odloga, se pri določitvi instrumenta zavarovanja plačila trošarine upošteva vrsta energenta (energent namenjen za pogona ali za ogrevanje).

November 29, 2016 0 Comments

Nova izdaja dokumenta Obračunavanje trošarine za električno energijo (Vprašanja in odgovori)

November 25, 2016 0 Comments

Nova ureditev obračunavanja trošarine za električno energijo

November 18, 2016 0 Comments

Obračunavanje trošarine za električno energijo in zemeljski plin iz omrežja

July 28, 2016 0 Comments

Znesek vračila trošarine za energente, porabljene za pogon kmetijske in gozdarske mehanizacije v letu 2015

V Uradnem listu RS št. 9/16 je objavljen povprečni znesek trošarine za plinsko olje za pogonski namen iz 2.1 točke tretjega odstavka 54. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 97/10 – uradno prečiščeno besedilo, 48/12, 109/12 in 32/14), in sicer za obdobje od 1. januarja 2015 do 31. decembra 2015 znaša 419,25 eurov na 1000 litrov. V skladu s prvim odstavkom 54.b člena Zakona o trošarinah imajo kupci za energente, ki se dokazljivo porabijo za pogon kmetijske in gozdarske mehanizacije, pravico do vračila trošarine v višini 70 % povprečnega zneska trošarine, ki je predpisana za plinsko olje za pogonski namen v obdobju, za katero se zahteva vračilo trošarine, kar znaša glede na naveden znesek 293,48 eurov na 1000 litrov.

March 11, 2016 0 Comments

CELEX:62015CJ0064: Sodba Sodišča (šesti senat) z dne 28. januarja 2016 # BP Europa SE proti Hauptzollamt Hamburg-Stadt # Predlog za sprejem predhodne odločbe ki ga je vložilo / ki sta/so ga vložili Bu

February 3, 2016 0 Comments

CELEX:62014CO0529: Sklep Sodišča (deveti senat) z dne 17. decembra 2015. # YARA Brunsbüttel GmbH proti Hauptzollamt Itzehoe. # Predlog za sprejetje predhodne odločbe: Finanzgericht Hamburg - Nemčija.

Article 2, paragraph 4 b) of Directive 2003/96 / EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity, as amended by Directive 2004 / 75 / EC of 29 April 2004, must be interpreted as meaning that the natural gas used, first, for overheating and dry steam that is then used in the production process of the ammonia and, secondly, for thermal decomposition and disposal of waste gas from this process is not within the meaning of that provision, an energy product that dual-use is excluded from the application of the field Directive. Accordingly, Member States may grant a tax exemption in respect of the use of such energy product to the extent that such exemption is in accordance with the obligations laid down by Directive 2003/96, as amended by Directive 2004 / 75.
January 21, 2016 0 Comments

CELEX:62013CJ0553: Sodba Sodišča (tretji senat) z dne 5. marca 2015. # Tallinna Ettevõtlusamet proti Statoil Fuel & Retail Eesti AS. # Predlog za sprejetje predhodne odločbe: Tallinna ringkonnakohus -

Člen 1(2) Direktive Sveta 2008/118/ES z dne 16. decembra 2008 o splošnem režimu za trošarino in o razveljavitvi Direktive 92/12/EGS je treba razlagati tako, da ni mogoče šteti, da se davek – kot je v postopku v glavni stvari, če se nanaša na prodajo na drobno tekočega goriva, za katerega se plača trošarina – pobira za določen namen v smislu te določbe, če se z njim namerava financirati organizacijo javnega prevoza na področju občine, ki ta davek predpiše, pri čemer mora ta občina izvesti in financirati to dejavnost ne glede na obstoj tega davka, tudi če so bili prihodki od tega davka uporabljeni izključno za izvedbo te dejavnosti. Zato je treba to določbo razlagati tako, da ne nasprotuje nacionalni ureditvi, kakršna je v postopku v glavni stvari, s katero je uveden tovrstni davek na prodajo na drobno tekočega goriva, za katerega se plača trošarina.
January 16, 2016 0 Comments
RSS